2017. június 6., kedd

Ősszefoglaló

Ha magamnak kellett volna programot kapjak, akkor nem ezeket a látványosságokat néztük volna meg az tuti :)

Egy poén: amikor hazafele jöttünk ezt a számot (is) meghallgattuk. (ugy linkeltem, hogy éppen Bukarest a téma :D )

Az első nap a Herastrau parkban nem igazán tudtuk mire számítsunk, mentünk megnézzük a parkot, mert jó idő ígérkezett. (s úszni esőben is lehetett volna, mert fedett a Therme) Voltak foglalkozások de összességében véve semmi nagy nem volt ott. Szép nagy park, de nincs karbantartva rendesen, kajalehetőség volt, de nem tudtuk hogy hova menjünk, s nem ott ettünk ahol most ennénk, mert későn vettük észre hol kellett volna, s már ettünk. Meg akartunk ott viszont inni egy smoothie-t de túl sok idő telt el mire rendelni kellett, s utána ismét csak sokat kellett várni hogy kihozzák, úgyhogy eljöttünk.

A hotel egy kicsi zsákutca végén van (500 méter) s ott érdekes vadvilág van, mókus, fajdkakas, cseresznyefa, eperfa (szedtünk) s minden. Nagyon jo helyen van, csendes hely.

Este megnéztük valami jó mozi lesz-e amíg ott vagyunk, de semmi gyerekes dolog nem nyerte el a tetszésünket.

Második nap azt mondtuk legyen a Therme, hátha nem lesz tömegnyomor, hétvégére hátha sokan lesznek. Jót pancsoltunk, megint ott voltunk vagy 12 órát. Van sok csúszda, de valamiért nem annyira rajongnak a csúszdáért amennyire én. Gondolom majd ha nőnek még. Csúsztak eleget, de nem annyit amennyit gondoltam volna. Inkább úszkáltak, a medencé(k)ben melegebb volt a víz. Kaja is jó volt ismét, de nagyjából ugyanaz a menü mint legutóbb.

Este megint nem kellett ringatás nekik.

Harmadik napra esőlehetőség volt a levegőben, ezért egy Mall-t választottunk. Mászkálás és kori volt a szemünk előtt, de a mászkálás nem jött be annyira.
Nem tudtuk hogyan lehet oda eljutni, leintettünk egy taxit. Na ilyent sem csinálunk többet. 70 lejt kért el a ~10 km-es útra. Enyhén szólva meglepődtünk.
A korizás eredetileg a gyerekeknek volt kitalálva, de meggyőztem Erikát is egyet csússzon. tetszett neki. A fóka arra van, hogy a gyerek tudjon kapaszkodni, amúgy. Ettünk s utána játékokat játszodtak, pénzeseket, de limitáltuk a választási lehetőségeket, és erősen bele is szóltunk, mert volt ott olyan játék is amit eddig még nem láttak, s ezért olyanra ami itthon is van, nem fizetünk. Saci pld gumiasztal-ugrálás-rajongó, de olyan van mindenütt, lebeszéltük. Boti vezetett ütközőst, de nem ment nagyon neki a kormányozás, a bácsi segített. Túl sokat pörgette a kormányt, s ezzel gyakorlatilag "lükvercbe" tette. Nem érti a lényeget, de segitettem később a témában.
Lefényképeztem miket játszodtak még, ha tőlük függ egész nap ott lettek volna, s könnyen eljátszodtak volta 1000 lejt is.
kitanulmányoztuk a buszokat, azzal mentünk vissza, 5-6 lejért, 70 helyett.
Este Ikea-ban vacsiztunk, mert tetszik a lazacuk.

Negyedik nap, ahogy már írtam, nem jött össze a repülés múzeum (elvégre vakáció van, miért is lenne nyitva). A térkép szerint metróval volt a legtöbb értelme az Orasul Copiilor-ba menni, ezért aztán azt is kipróbáltuk.Azt mondtam siralmas, és nem akarom hasonlítani más metrókhoz amit próbáltam (New York, London, Budapest, Hong Kong) egyszerűen saját magához hasonlítom. A mocsok, ami ott van, s a változatlan Ceau korabeli körülmények ... hihetetlen. A szerelvény legalább elég jó volt de egyik másik állomás ... Eh ... Ja és érdekesség: a térképen a szaggatott vonalakkal fel vannak rajzolva azok a járatok is, amik még nincsenek készen :D

Az Orasul Copiilor amúgy az jól meg van csinálva, rögtön a Metró kijárat mellett, sok sok játék. Elég sokat ki is próbáltunk. Játszótér is van, sok, mászkálók, meg minden. Színpadon gyerekműsor, mellette reklám sapkát osztottak. (a lila simléderesek ... )

Metró és busszal mentünk vissza.
Megjegyzés: van ahol ha fizetsz az utazásért, akkor buszozni is lehet és metrózni is, Bukarest nem az a hely. Szerencsére nem drága, 5 lej a menetjövet, s sokkal gyorsabb a buszoknál. Csak éppen nem megy oda vonal ahova menni akarsz :)

Utolsó nap egy Nike outlet-et céloztunk meg délelőttre, nézelődtünk de sok mindent nem vettünk. Anya kapott egy új "ádidász"-t :)

Ebédeltünk, s irány haza. Szerencsére a forgalom megint szembe jött velünk.

Nagyjából minden nap sok volt a séta, nem mértük, de a lábaink állapotából ítélve napi 10 km meglehetett. Mégis ha versenyezni kellett (mozgólépcső vagy bármi - ki érjen oda elsőnek ...) nagyon meglódultak. Pedig percekkel korábban panaszkodtak...

Vannak még dolgok a fővárosban amit megnéznénk, lehet előbb utóbb összejönnek, mert nincs olyan messze mint Pest.